|
Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?
Det BitTorres tar opp her er jeg veldig enig i.
Nå er vi her på forumet av forskjellige grunner, men det kunne absolutt vært mer fokus på å legge om kostholdet til skikkelig mat, i stedet for å finne "lovlige" erstatninger for kaker og godteri.
Husk at forumet ikke er mer enn summen av alle brukerne her. Og det er svært mange her som framhever desserter/kaker/snop med diverse søtstoff. For hver ytring av typen: "...så tilsetter jeg litt splenda/flytende natreen", jo mer vises det til nye brukere.
Jeg er også helt enig i hva Arnakristin skriver om den mentale biten av det å skulle legge om til en ny livsstil.
Det er nok mange her på forumet som har sine avhengighetsproblemer med visse matvarer. Jeg er en av dem. Det man skal være klar over da, er at det kan virke lettvint å skulle erstatte en ting man er hekta på til noe som er "lovlig". Men da har man ikke sett på hva som gjør at man blir avhengig av/hekta på noe i det hele tatt. Det er også mulig å bli hekta på matvarer som ikke inneholder noe ekstra søtstoff. F.eks. nøtter eller gresk youghurt. Det er ikke alltid så lett å ta tak i det, det vet jeg alt om, men å være bevisst på det, vil kunne hjelpe betraktelig om man har vilje til å se på hva som ligger bak.
|