Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-10, 21:07   #17
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Mja, man må kunne unne seg litt innimellom. Om man da spiser noe erstatning eller ekte vare får bli opp til hver enkelt. Det jeg syns er drøyt er folk to dager inn i kuren som absolutt må vite om de kan spise den kaken eller bake ditt eller kjøpe den sjokoladen der. Jeg mener at godis skal være unntaket og ikke regelen. Det er lov, men ikke hver eneste dag. Uansett hvor lavkarbovennlig det er laget.

Jeg baker en del av en pizzabunn som er lavkarbovennlig. Jeg bruker den ikke til pizza for det får jeg ikke til å lage selv, men bruker den til brødskive/underlag, og for meg helt nødvendig å ha i fryseren for å ha noe å spise når jeg er skikkelig lei kjøtt, fisk og grønnsaker. En erstatning? Kanskje det, men jeg syns den smaker godt og jeg ville laget den uansett nå

Men jeg baker ikke kaker og søtsaker som er lavkarbovennlig. Jeg greier ikke å ha det i fryseboksen for da går jeg å småspiser av det hele tiden. Jeg unner meg en gang i blant både fastfood og skikkelig karbo-bomber, men da kjøper jeg ekte saker. Jeg er såpass realistisk at jeg vet at jeg kommer til å spise sånt en eller annen gang uansett så da kan det like gjerne være lov å spise en og annen gang uansett, for da blir ikke samvittigheten så dårlig. Jeg greier ikke å gå årevis uten godis og det har jeg falt meg til ro på. Det er faktisk helt greit. For godisen er ikke basisen i kostholdet mitt lengre

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat