Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-10, 16:43   #11
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes det er så mye prat om erstatninger?

Hei,
Spørsmål vedrørende erstatningsprodukter har vel høysesong akkurat nå, med tanke på alle som startet etter nyttår, det samme skjer også litt utpå høsten når en god del starter etter ferien. Noen ganger sitter jeg med følelsen av at mange her inne er mer opptatt av å finne seg nye typer ”lovlig godteri” i hverdagen enn å lære seg å leve uten, eller godteri kun forbeholdt for eksempel lørdagene. Jada, det er fint å ha oppskrifter på kaker og andre ting man kan lage til festlige anledninger men jeg sitter med følelsen at mange lager det oftere for; å holde ut dietten, må unne seg noe, må ha noe å kose meg med… Tror det er mange som legger om kostholdet som ikke tar nødvendig tak i den mentale biten av kostholds omleggingen, at man for eksempel har brukt mat som straff, belønning, trøst, kos, avhengig av tyggis og drops etc.
Gerd skrev jo det flotte innlegg om Tålmodighet og slankestress, i februar i fjor, da det toppet seg med spørsmål om bl.a. godteri-, kake og andre erstatningsprodukter.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat