Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-10, 14:40   #341
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

jeg har sjelden salat til middagen. Jeg har heller mer grønnsaker til (stekt paprika, løk, squash, purre, minimais) ofte sammen med kokt brokkoli moset med smør eller blomkål moset med smør og kremost med hvitløk. Det siste der synes jeg er veldig godt. Det blir sikkert godt hvis man bruker hvitløkssmør i steden for kremost med hvitløk også, bare litt sterkere smak.

Til frokost har jeg spist brød med tykt lag smør, salami og agurk eller gräddost og paprika. Jeg har også laget ostekjeks av taffelost og hatt pålegg på. Ingen av delene synes jeg er veldig godt (ostekjeks er best uten pålegg), så etter at jeg ble lei av omelett så har jeg gått mer og mer over til egg og bacon eller middagsrester (da venter jeg litt lenger sånn at jeg blir skikkelig sulten. For det meste det siste fordi jeg har vært litt matlei, men det har gått seg til igjen etter at jeg har begynt å variere mer. Hvis du kutter ut salaten til middag blir det sikkert mer fristende med salat til lunsj igjen etter hvert. Jeg synes også frokost og lunsj har vært det vanskeligste, men knekkebrød, pannekaker og vafler høres ut til å være nokså populært her inne. "potetsalat" (eggerøre etterhvert) med spekeskinke og morr til er jo fin lunsjmat. Det hadde jeg en gang og det var ikke langt fra like godt som potetsalat.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat