|
Sv: Karbohydrater - ikke nødvendig i matinntaket, men kritisk for metabolismen
Jeg synes at når man stiller spørsmål, så kan det være greit å gjøre med et visst ønske om å finne ut noe nytt og utvide sine egne horisonter, i stedet for å gjøre det tildekt retorisk, når man allerede 'vet alt' ...! Beklager, men dette synes jeg er en uting.
Og, selv om du sier du ikke skal bruke mere tid på denne tråden (noe som egentlig bare sier meg at du kanskje har resignert i ditt ønske om å tilføre deg selv nye perspektiver på saker og ting), så må jeg bare si; jeg synes det er betenkelig å først si at du vet mye om det biokjemiske bak f.eks insulinregulering, og videre anbefaler folk som ikke tåler raske karbohydrater å venne seg til å spise frukt, som inneholder fruktose -et monosakkarid som går rett i blodet og fremmer insulinresistens. Det slo deg kanskje ikke at det er en grunn til at f.eks jeg ikke tåler det? Jeg er liksom lite lysten på å sjekke hvor lite/mye som skal til før jeg får hyperglykemi ...
Videre det at du sier jeg uttaler meg på grunnlag av hva jeg bare tror, når du selv ikke henviser til noen pålitelige kilder. Jeg kan like godt si det samme til deg.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|