|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Solange, her.
Jeg tror det er pga. det lave ant. karber, det er jo fremdeles så lite at man kan komme i ketose? Jeg mener at hvis man skal komme i ketose pga. kaloriunderskudd, må man faste. Jeg mener at vi ligger på mellom 25-30 karber om dagen, og det burde vel være lite nok? Uansett, dette er jo et ypperlig spørsmål å plage legen din med, siden du skal dit Noen andre som har noen meninger/ viten om dette?
Jeg skal snakke med legen min om dette.
Og nå ser jeg på produktene, jeg har ikke alle hjemme, men de jeg har innholder dette antallet karbs pr porsjon:
Paella - 9,9
Pannekake - 2,8 + melk - ca 5
Brownie - 11, 9 + melk - 1
Pasta -10,3
Pralinebar - 9.7
Så har man blant annet kakaoen, sjokoladeblandingen og cappuccinoen som alle inneholder karbs + melka den blandes med
Så slik jeg kan lese utifra pakkene så kommer man opp i ca 40-50 avhenging av hvilke produkter man spiser selvsagt (inkludert melk) og så har man grønnsakene i tillegg.
Jeg ser selv at jeg er i ketose (tisser på sticksen), men når jeg gikk på ketolyse og kom opp i dette antall karbs var jeg ute av ketose. Så jeg tror at man kan være i ketose på såpass høyt antall karbs fordi vi inntar veldig lite kcal i løpet av en dag.
Men skal få en forklaring av legen på fredag 
|