Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-10, 11:35   #1255
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sosial på diett ja, det er en utfordring. Jeg har ingen problemer med å fortelle at jeg følger en spesiell diett, men som dere sier er det ofte enklere å bare slenge ut ord som "allergisk", "legen sier...", "diabetes" (den er fin forøvrig, slipper unna alle kaker med den), "migrene" osv.

Løsningen har for meg vært å alltid snakke med den som inviterer til sosialt lag, og forklare litt om hva jeg kan og ikke kan spise. I fase 1 er jo salat helt ok, hvis ikke salat er en del av måltide har jeg forklart at jeg følger en streng diett og må ta med min egen mat. I de tilfeller hvor vi har vært ute med jobben, har jeg alltid tatt kontakt med spisestedet enten i forveiene eller når vi kommer dit, og bedt om å få en salat med de grønnsakene jeg kan spise + evt. litt grillet kylling eller et par kokte egg - funker fint på de fleste restauranter

Viktig å være sosial, så spis evt. ED-produkter før en sosial sammenkomst slik at en ikke møter sulten. Hjelper liksom ikke å bure seg inne bare fordi vi følger denne dietten

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat