Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-10, 01:10   #209
Val
Gjest

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ah takk for alle snille komentarer! Jeg ble bare så irritert tidligere på hele greia...Men jeg tror jo på at Ketolyse virker, så jeg vil fortsette, men jeg synes det er så vanskelig å finne ut hva det er som gjør at jeg ikke går ned. Samtidig tenker jeg at hvis partystopperen for meg er meieriprodukter, kan jeg nesten like gjerne gå på lavkalori istedet, fordi hallo?! det å kunne spise så mye jeg vil av rømme (ja ok ikke SÅ mye da) og ost, har jo vært en god del av grunnen til at dette kostholdet har gått bra til nå. Jeg synes ikke bacon og egg er SÅ godt liksom at jeg kan spise det hver dag. Synes det blir vanskelig å få i meg rett mengde fett uten å spise ost og rømme. Jeg kan godt dynke laks i smør, ikke noe problem, men det skal faktisk litt til å få til så mye HVER dag.

Men herregud, samtidig, å leve lavkalori er jo dritkjedelig. Å spise salat til middag og være fysen resten av kvelden helt til jeg sprekker rett før leggetid å spiser en halv pakke knekkebrød er ikke en drømmesituasjon heller.

Hvis jeg ser bort i fra i dag og en dag hvor jeg spiste et stk kake og litt sjokolade har jeg faktisk ikke spist sukker i det hele tatt på seks uker, jeg har sluttet å drikke en liter melk hver dag slik jeg gjorde før, jeg har ikke spist frukt, ja, alle de matvarene som man ikke skal spise. Og jeg hadde nesten forventet at bare det å ikke spise godteri hadde gjort at jeg gikk ned da...

BEKLAGER at jeg ble så negativ nå, men jeg er bare frustrert.

Men uansett....jeg klarte selvfølgelig ikke holde meg til lavkarbo etter 150 gram sjokolade, så det ble litt marsipan også.....så et lite glass melk....så et lite glass juice....så et stort glass melk.....så et stort glass juice....

MEN nå er jeg klar til å starte opp igjen i morgen! Jeg må bare se på dette som en læringsprosess. At noen ganger så går det bare ikke, og da får jeg velge om jeg tillater meg å sprekke en gang i blant eller om jeg klarer å la være. "Forhåpentligvis" så skremmer vekten min i morgen meg fra å sprekke slik som dette igjen. Jeg tenkte å lese av stixen hver dag fremmover nå så jeg får se om når jeg går ut og når jeg går inn igjen i ketose.

Forresten så skjedde det noe morsomt i dag, og det er at jeg for første gang siden jeg startet på ketolyse fikk slike leggkramper som man kan få når man trenger magnesium. Så jeg tok egentelig det som en tegn på at først etter 6 uker har kroppen "gitt etter" for ketosen....noe som er ironisk siden jeg idag hadde denne kjempesmellen som kommer til å sette meg mange skrit tilbake...

Men uansett...Det får bli hardkjør fra nå av, også får jeg fokusere på at jeg faktisk ikke har gått opp i vekt for første gang i hele mitt liv, selv om jeg bare har trent moderat og spist meg mett

Svar med sitat