Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-10, 00:17   #21
Elizabethcita
Seniormedlem

Elizabethcita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 46
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo på studentbudsjett

Uff, jeg føler med deg! Og vet absolutt hva du snakker om... Av og til så ER bare ikke pengene der... Jeg husker at jeg og mannen levde på 500 kroner i drøyt tre uker en gang for noen år siden, men det var ikke på lavkarbo da, så de mattipsene funker vel heller dårlig. Ikke husker jeg helt hvordan vi fikk det til heller...

Nå er det 19 fulle dager du skal spise igjen før du får penger 1. april. Det er et vanskelig regnestykke, for det betyr 18,40 kr pr dag det...

Jeg tror kanskje du skal finne deg et eller to billige kjøttprodukter som du vet at du kan spise hver dag i tre uker uten å bli altfor lei,hør på gode forslag her og ta deg en leterunde i butikkene og finn ut hvor du får mest for pengene.
Fyll på med mye egg. Nå vet jeg ikke hva prisen er på Euroshopper som du bruker, men jeg vet at Rema i perioder også har 18 pk egg til 25-30 kroner. Den bruker vi mye iallefall Både Rema og First Price-produkter er lifesavers hos oss når pengene begynner å tømmes...
Hvis du allerede har en flaske olje hjemme, så bruk den for alt den er verdt til å få i deg fett de neste ukene, og ellers er det greit å ha smør også...
Når det gjelder grønnsaker så lønner det seg nok økonomisk for deg å kjøpe frossent og stort, evt fylle på med noen bokser med hakket tomat, sopp osv... Og løk er jo uansett forsåvidt en veldig billig løsning der...
Har du noen forskjellige kryddertyper hjemme fra før, så er det utrolig hvor stor forskjell du kan få på et ellers likt måltid bare ved det, og du blir ikke nødvendigvis like lei...

Jeg foreslår egentlig at du sjekker ut priser på ulike varer i ulike butikker, går hjem igjen og prøver å få ulike kombinasjoner til å passe inn i budsjettet ditt. Kjøp deretter den kombinasjonen som virker best for deg. Det tar litt tid, men du kan spare mye penger på det...

Og kanskje du har noen barmhjertige venner som i tillegg inviterer deg på et måltid eller to i løpet av denne perioden?
Kanskje får du ikke til å leve heeeelt ketogent disse ukene (og kanskje du får det til...), men med god planlegging er du iallefall mye nærmere målet...

Ønsker deg LYKKE TIL!!

Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat