Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-10, 11:14   #1522
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Det hørtes alt for lite ut. Et tips kan være å sjekke temperaturen på tanken. Jo varmere vann jo drøyere blir det.

Jeg har vært og kikka på berederen. Den står rett over hodet mitt omtrent, når jeg dusjer. Taket er senka, altså, så det er et ''kott'' over badet, og jeg har tilgang via en luke fra kjøkkenet. Men jeg ser ingenting, ingen temp-måler, bare en plastbereder med tre slanger som stikker ut av .

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Kan være litt liten ja.. Stakkar, du som nettopp har flytta!

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=76598

Om berederstørrelser:
http://www.oso.no/default.asp?uid=95

Takk! Men ... Det står i den siste linken din at åtti liter passer til to til tre personer ...! Skal de tre personene dusje samtidig da, eller?
Jeg har en litt håpløs dusj også, som jeg håper å få bytta ut. Den er koblet direkte til servanten, så det er en sånn veksel (man slår på krana, og så trykker man på en knapp på dusjhodet), og den er som en sånn hyttedusj, som å dusje i en litt stor kran. Er redd den løsninga gjør at det går mer varmtvannn enn nødvendig.
Trodde det først hadde med at berederen var koblet feil til hovedkursen, men det var elektriker her for noen uker siden og koblet den til komfyrkursen, som den skulle, og han sa det ikke hadde noe å si for berederen, den tok opp til sine to tusen watt uansett. Jeg nevnte det for huseier, og han syntes det var rart, og mente det burde være varmtvann for i hvert fall 7-10 minutter ... (men ved det tidspunktet var vi enige om at det nok var på grunn av kursen ).
Berederen er helt ny (innstallert før jul i fjor).

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥