Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-10, 10:04   #318
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Det sies at kroppen "husker" hva den har veid tidligere, men hvor vitenskaplig dette er har jeg ingen formening om.
Det jeg derimot har erfart er at når jeg nærmer meg et delmål eller andre milepæler (-10, -15 osv), da tar det laaaaang tid å passere den vekten.
Nå sist har jeg slitt med å komme meg under 90 kg, og merket at det stresser meg litt - og stress er jo ikke akurat noe positivt i denne sammenheng.

Siden du er i fase 2, kanskje du skulle bytte litt på hvilket måltid du spiser "vanlig" mat?
Kroppen venner seg jo til rutiner, og da merker i alle fall jeg at det går mye tregere med vektnedgangen.
Hva med å spise kyllingsalat til frokost, og heller ta frokosten til lunch og lunch til middag?
Alternativt ville jeg prøvd noen dager med kun ED-produkter, altså fase 1, for å se om du kan kick-starte systemet igjen.

Har tenkt tanken om en uke på Fase 1 - men så oppdaget jeg at det er ca 5 dager til mensen, så det kan hende at dette er hormonelt....? Ellers så bytte jeg litt på når jeg har det proteinmåltidet. I hverdagene er det til lunsjen og i helgene så er det middag. Varierer veldig i hva jeg spiser; egg, fisk, kjøtt, kylling. Onsdag skal jeg til legen på veiing, jeg får høre litt med henne hva hun har å si.

Takk for gode tips!

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat