Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-10, 12:46   #79
bondetuppa
Medlem

bondetuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 49
bondetuppa er ny på veien

Sv: Katta på lavkarbo

Kattene mine får for det meste FK sitt spesialfor for eldre katter, ispedd vanlig FK kattefor for smaksvariasjonens skyld.
Ettersom vi fisker endel går det også mye av rå småfisk og fiskeavskjær. Ordet fisk får kattene til å sprette opp og springe ned i kjelleren for utdeling
Annet animalsk føde er små, søte mus og fugler. Glemmer ikke første gangen jeg våknet av et fæla rabalder i vinduet (lå og sov etter en nattevakt) - 6 kg katta mi hadde da sittet på lur på krakket under soveromsvinduet og ventet på at en fugel skulle komme og snappe en flue i vinduskarmen ( vinduet stod ca 10 cm åpent) Gjett om jeg hoppet en halv meter da katta braste rett inn i persiennen Jaggu måtte jeg ikke jakte på katt med fuggel etterpå også - fjær rundt alle veier...
Ellers er det et ganske vanlig syn å se undertegnede på jakt etter en katt som har en levende fuggel i mellom tennene. Har reddet noen fuggleliv på den måten ja hehe