Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-10, 00:08   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og ultralyd

Opprinnelig lagt inn av Nahla, her.

Hmm, nei jeg tror nok jeg bør kreve et mer skikkelig svar av gynekologen om hva som egentlig skjer inni meg hehe, og ta en full utredelse slik Photobscura foreslo

Det høres bra ut! Og det at du har lagt om til lavkarbo er nok det lureste du kan gjøre da det fungerer hormonstabiliserende, og man behøver ikke å være overvektig for å ha hormonforstyrrelser .
Men jeg ville nok, når jeg tenker meg om, ta en glukosebelastning og en c-peptid når jeg først var i gang. Slanke mennesker kan også få dia II, som gjerne er konsekvensen av insulinresistens som gjerne er knyttet til pco(s) (sykdomsbildet er utrolig individuelt her, altså). Om ikke annet, så for å ha det i bevisstheten, og kunne se eventuelle bedringer.
Metformin trenger du bare dersom du ikke klarer å styre blodsukker og insulinnivå selv via kosthold. Jeg går på metformin, men det er bare fordi at jeg er så himla insulinresistent, at kostholdet bare holder det i sjakk .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat