Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-10, 15:38   #14
hansola
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 54
hansola er på en erverdig vei

Sv: Mindre matlyst etterhvert?

Jeg veide 127 kg før min kostomlegging. Og utgangsvekten har jo veldig mye å si for nedgangen i antall kg.

Forøvrig er jeg en enkel mann fra landet, og derav veldig enkel i kosten. Jeg følger vel egentlig Svenskens prinsipper for 50+. Og søker å ligge på en fordeling av 80% fett i kosten og så nære 0 karbohydrater som mulig. For å få det til kan jeg feks ikke spise grønnsaker. Forrige gang på lavkarbo prøvde jeg å variere maten osv. Men, jo mere dill og dall jeg prøvde.. brød erstatninger osv. Jo mindre gikk jeg ned. Etter omveltninger på jobb så begynte jeg desverre å spse såkalt normalt kosthold igjen.. og i løpet av 12 mnd var nesten alle de tapte kg tilbake. Så denne gangen bestemte jeg meg for å kjøre en meget striks utgave av lavkarbo.

Jeg er heller ikke av dem som har tid til å stå mye på kjøkkenet og kokkelere. Så jeg skjønte fort att for å oppnå suksess så måtte jeg alltid ha mat tilgjengelig. Så jeg bruker søndagen til å lage all mat for uken. For så å fryse den ned. Unntaket er lørdag og søndags rettene. Ellers er uken drepende kjedelig i matveien.

Rett nr 1 Pizza. Bunn av egg og grædd ost. Fyll. Tacokjøttdeig, pepporoni og salami. Og har på rømmedressing på toppen for å få opp fettprosenten.

Rett nr 2. Min egen variant av oste lasagne. Der jeg kun bruker, kjøttdeig. En skje med hermetiske tomater, fløte. Sambal olek. Og igjen.. store mengder grædd ost. Og krydder da selvfølgelig.

Rett nr 3. Denne er den eneste jeg ikke lager ferdig på forhånd. Jeg har selvfølgelig funnet opprskriften på denne her inne også. 3 kyllingfiler. Meierismør. Heller over en blanding av rømme, tandori krydder grædd ost og oppkuttet backon.

På lørdager kjøper jeg alltid kiwis helgetilbud. Så noen ganger er det kylling, fisk eller biff.

På søndag lager jeg meg. Carbonara med squash-tagliatelle Men jeg kutter ut løk og hvitløk. Og bruker bare en halv squash.

Ellers drikker jeg bare vann. Og noen kopper kaffe i løpet av uken. Jeg har den siste tiden begynt å bli litt engstelig for att jeg får i meg for lite proteiner. Så det kan hende jeg snart må endre litt på opplegget mitt. Jeg er også helt sikker på att om ikke lenge vil vektnedgangen stoppe opp, slik att kroppen får tenkt seg om. Og det er da arbeidet med å holde motivasjonen oppe begynner. Så inntil da gleder jeg meg over alle kg som forsvinner.