Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-10, 12:10   #7
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: PCOS og ultralyd

Skal spørre når han kommer hjem, nå er han på jobb i Sverige til neste søndag!
Men det som jeg husker: Spesielt tilfeller av metabolsk acidose og/eller Laktatacidose (husker ikke forskjellen), som de nevner under "Forsiktighetsregler" på Felleskatalogete sin side. Det har han flere tilfeller i året. (Han jobber på intensivavdelingen.)

Som nevnt så forsøkte jeg å overtale han til å skrive det ut til meg da jeg skjønte at jeg kanskje var litt større enn det kroppen har godt av. Og han blånektet og var nærmest sjokkert da jeg viste han linker til andre som hadde fått det utskrevet av samme årsaker. (insulinresistanse)

Men må jo tillegge: At siden han jobber på intensiven så har han litt annet syn på sykdom enn vi andre, hehe! Enten er ting livsfarlige eller ikke noe å bry seg med. Er liksom ikke noe midt i mellom der i gården. Han ser jo bare de aller sykeste, mer enn halvparten dør på hans avdeling. (jepp, liker å lese medisinbøkene, skrekk blandet fryd) Så er jo ikke umulig at de som han ser som har tatt metformin, har flere sykdommer, hjerte, lunger, nyrer, etc.

Pasientutgaven av Felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/pasien...589/90961.html
Som man ser så er det uansett mange hensyn man skal ta. Og tett oppfølging før og under bruk av metformin.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat