Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-10, 20:15   #6
hansola
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 54
hansola er på en erverdig vei

Sv: Mindre matlyst etterhvert?

Tror ikke man skal være redd for å spise for skjelden når man er i ketose. Når man har fått tent fettbålet så bruker jo kroppen opp det fettet vi har lagret oppigjennom årene. Derfor trenger man ikke spise med mindre man er sulten.

Det er gjordt undersøkelser.. feks " A controlled trial of reduced meal frequency without caloric restriction in healthy, normal-weight, middle-aged adults

American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 85, No. 4, 981-988, April 2007

I denne undersøkelsen har man studert det å spise 3 måltider om dagen kontra ett.

Fördelarna med 1 måltid om dagen:
- Mindre fett & mer muskler (de behöll vikten men förlorade fett)
- Betydligt mindre kortisol i omlopp (muskelnedbrytande hormon)
- Högre kolesterolnivåer (kolesterol är det viktigaste utgångsmaterialet för t.ex. testosteron)"

Selv så spiser jeg kun en gang om dagen nå. Jeg har gått på lavkarbo en omgang før og opplevde det samme da som nå. Med, en fordeling av 80% fett 18G protein og 2% karbo. Fyker kg av. Selv om jeg bare spiser en gang om dagen, og ligger på max 5 karber om dagen. Gjennomsnittelig vektap er denne gangen på over 2 kg i uka. Inne i min 7 uke nå, og har gått ned 17 kg. Jeg gjør ting enkelt.. spiser Smør, ost, fløte, rømme, kjøtt og fisk. Og drikker vann. Holder meg unna alt dill og dall. Jeg har heller ikke trent i denne perioden.