|
Sv: Ketolyse i Tromsø
Hadde pølser til middag i går og d var supert! Tykkpølsene er ca 130-140 gram og jeg spiste to stykker i tillegg til alt det andre jeg vanligvis spiser i løpet av en dag. Var litt svak ved middagstider, så endte jo på en total over 15 karb og likevel var jeg i ketose! HAH! Skal nok sies at jeg nok kunne ha økt karb inntaket for en tid tilbake siden - men tror jeg går mer ned hvis jeg holder inntaket lavt!?
Eggfett? Det er smelta smør og kokte egg som deles i små biter (legger de i eggskjæreren i to retninger) som blandes sammen. Har du problemer med å få i deg nokk fett går det an å steike baconskiver som du smuldrer og har i. Dette har jeg gjerne oppå grønnsakene - synes det er kjempe godt! Bruker å ha det til fisk også.
Hvordan går det? Joda, det går - er det ikke det vi bruker å si? Hadde tre uker med stillstand, noe jeg syntes var veldig rart siden jeg hadde holdt på såpass kort tid, men i følge gode råd fra andre så viste det seg å være et vektplatå. Har ligget på den vekten tidligere og leeeenge, og derfor skal visstnok kroppen tro at han er kommet i mål. Nå har jeg begynt å gå ned igjen og har under 3 kg før jeg ser 7-tallet, den dagen gleder jeg meg virkelig til! Bare synd at jeg har mensen denne uka når jeg endelig begynner å se vektreduksjon igjen - da stopper det gjerne litt opp igjen for meg.
Maten trives jeg med og har i utgangspunktet få problemer. Et utmerket brød har jeg også funnet, slik at jeg har det godt!
Treningen har jeg også vært flink på - trener 30 - 45 minutter hver dag og da gjerne dans i form av Zumba. Jeg går også en del turer i løpet av en uke. Nå er jeg veldig lysten på å kjøpe meg rockering, fettklype og manualer. Bare så synd en students pengepung ofte har det hardt og om mulig enda litt hardere etter jeg startet på lavkarbo. Er en del første innkjøp som gjør at kronene ruller!
Dette ble jo mer eller mindre på størrelse med en bok - men da er jeg spent på å høre hvordan det går med dere andre!
|