|
Sv: Easy-Life februar 2010
Hei du fesmak
Kan du fortelle litt om disse sprekkene dine? Hva består de i?
Og så: Får jeg lov til å arrestere deg litt? (gjør det uansett hva du svarer, så bare svar "OK" du )
Opprinnelig lagt inn av fesmak, her.
Gruer meg skikkelig imorgen da det er kurskveld og jeg må fortelle om hva jeg har gjort. Jeg skulle jo liksom gå på bare pulver ut denne uka og. Helt utrolig når jeg har klart det i 5 uker så presterer jeg å ødelegge alt. Nå er jeg virkelig skuffet over meg selv.
Du snakker om dette som om du har gjort noe kriminelt, og det har du vel ikke? Du har ikke drept noen i karbo-rus, har du vel? Jeg vil gjette at du rett og slett er menneskelig.
For det første, så er det NÅ jobben begynner sånn jeg ser på det. Nå når vi har gått på pulver en stund, lysten på mat begynner å innhente oss, gamle vaner begynner å "pirke oss i siden" - for nå har ikke Easy Life nyhetens interesse lenger. Den første måneden på hvilken som helst kur fungerer som regel veldig bra - og så begynner det tøffe.
For det andre, så har du ikke ødelagt alt! Det er det mest IDIOTISKE uttrykket jeg vet om!! Blir skikkelig provosert av dette jeg, og jeg påstår at det er media og evt. kursledere som har prentet denne tanken inn i hodet på oss.
Hvis en sprekk VIRKELIG hadde ødelagt alt, så ville følgende skjedd:
- alle kilo man har gått ned, hadde kommet på igjen
- alle nye vaner, tanker og følelser ville blitt nullstilt og man ville vært tilbake der man startet
Har det skjedd??
Og denne "nå er jeg virkelig skuffet over meg selv" - hva skal du bruke det til? Hvorfor ikke tenke som så at det er bra den sprekken kom såpass tidlig i prosessen, for da har du masse tid til å brette opp ermene og gå tilbake til de tingene du vet du skal. Det er jo ikke mer vanskelig enn at du sier til deg selv: nå blir det en uke til på pulver - for dette vet jeg at jeg kan. Jeg bare glemte meg litt...
Ikke vær så streng mot deg selv. Hadde du vært så streng mot meg hvis jeg hadde fortalt det samme?
og - stå på videre, dette fikser du helt fint!!