Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-10, 11:52   #13
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Prøve å bli gravid på lavkarbo?

Jeg prøvde i evigheter å bli gravid med minsten min da jeg var overvektig, hadde ikke eggløsning tror jeg, og mensen bare 2-3 ganger i året. Da jeg hadde gått ned 40 kg prøvde vi igjen og spiren satt på FØRSTE forsøk! Jeg døde litt av sjokk da jeg tok testen og den ble positiv. Så hos meg var problemet selve overvekten og de hormonproblemene det førte med seg.
Jeg gikk ned nesten 20 kg i svangerskapet også da, men ble nøye fulgt opp av lege og sykehus hele tiden.

Overvekt kan absolutt være en graviditets-stopper så det å gå ned i vekt er ofte rett og slett det som skal til. Spørs kanskje HVOR overvektig man er da.
Lavkarbo er veldig gunstig for hormonbalansen så det anbefales. Nå hadde ikke min mann nedsatt sædkvalitet da, ikke som vi vet om, da blir det kanskje noe annet.