|
Sv: Trening på "superbrenselet" ketoner
Opprinnelig lagt inn av Danioh, her.
For min del, har jeg eksperimentert litt med denne bly-følelsen i beina. Jeg tror ikke det kommer så mye av indusering av ketogen diett, heller mangel på nok proteiner. Jeg spiste rett og slett alt for lite proteiner, og jeg merket voldsomt forskjell når jeg økte mengden, og utholdenheten min økte betraktelig. Det virker som om folk er over gjennomsnittet opptatt av å få i seg nok fett, men proteinens rolle når det kommer til både utholdenhet, overskudd og energi til trening og metthet, er undervurdert i forhold til fettet. Dog dette kan være til dels individuelt, har en betraktelig økning av protein hjulpet meg på flere plan, når det kommer til å balansere sin ketogene diett.
Jeg spiser veldig ketogent. Så og si bare laks, svin og egg, bacon og meierismør, og kan i stor grad merke på kroppen hva den trenger.
Det er som tynn og kraftig, og tykk og lett.
Proteinene føles som tynne, men kraftige næringskilder som inntar kroppen, og fett føles tykt, men lett. Jeg kan ikke ha den ene følelsen uten den andre, men spiser disse to kildene ofte separat, rett etter hverandre.
Jeg fokuserer aldri på å spise nok før eller etter trening. Jeg spiser kun når jeg merker sulten kommer, uansett påkjenning eller hviletilstand for kroppen.
Det vil ikke dermed si, at jeg ikke har nok næring i kroppen før jeg trener, heller ei at jeg dropper å spise etter trening, jeg kjenner bare bedre etter.
Da er jeg litt nyskjerrig, på hvor mye protein du tok før, og nå? Den samme forandringen er forøvrig prøvd på hunder også. Men de kjørte på en høyprotein diett, ca 40 %, og de fikk merkbart bedre gemytt og utholdenhet.
|