Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 14:51   #12
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Mener jeg betalte ca 70 kr for et glass Johannesbrødkjernemel (også kaldt Nestargel (apotek) )

På engelsk heter det: "Locust bean gum" eller "carob gum", "carob powder" brukes også.
På tysk heter det: Johannisbrotkernmehl.

Kan bruke fiberhusk som erstatning i noen oppskrifter - funket i alle fall fint i vaffelrøre

Hmmmmm! Jeg tenkte jeg skulle lage smørgrøt/fløyelsgrøt nemlig Bruker som regel fiberhusk når jeg lager stuinger (f.eks spinatstuing) det funker skikkelig fint Tenker jeg får stikke innom apotek eller helsekost når pengene kommer inn!

Forresten, cocosa.. Er det denne dere bruker å ha i kaffe, steke med og slike ting? Den uten smak? Jeg sliter litt med å få i meg nok fett uten å bruke altfor mye rømme og fløte nemlig! Laktoseintolerante og fløte er nemlig ikke heelt den beste komboen.. Dessuten er det jo en del karber i både rømme og fløte.. Hmm.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat