Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 12:30   #1422
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke noe gult i øynene nei. Men i sommer, da blåmerkene dukket opp syns jeg det røde i kantene var litt gulaktig.

For å forklare litt bedre gulfarge-synet mitt (som dukker opp veldig sjelden da, er ikke der hele tida. Kanskje en gang i mnd i snitt): Jeg kan se ned på fingrene mine og tenke at Oj, jeg har skikkelig nikotinfingre! De er sånn som hos eldre menn som røyker rullings liksom. Så ser jeg rundt meg og plutselig har de samme farge i ansiktet også. Forsvinner igjen innen 5-10 min vil jeg tro. Så det er jo egentlig ikke plagsomt, bare veldig...rart!...

Snakket med to av øyelegene her. De mente at gulsott IKKE gir gult visus, men de kunne heller ikke avkrefte det før de hadde undersøkt deg. Du burde ha blitt gul på hvitøyet hvis det var snakk om øye og gulsott.
Men derimot så kan et tidlig stadie av grå stær gi gult visus, men da skal det være konstant gul og liksom ikke komme og gå. Kom deg til lege uansett.