|
Ketolyse "light"? MÅ ha havregrøt!
Hei! Jeg er helt ny her. Har lest mange av innleggene og jeg ser jeg har mye å lære .
Kort om meg: Skal kun ned 4-5 kilo så jeg har klart å lese meg til at ketolysekuren ikke anbefales for slike som meg. Jeg hadde likevel innmari lyst til å prøve å kutte ut så mye karbo som mulig for jeg har veldig lyst til å se hvordan kroppen reagerer på det og jeg har tro på at det vil hjelpe med ned de få kiloene jeg skal. Jeg er egentlig ganske slank, men har i løpet av vinteren gått opp noen kilo og det føles som alt har plassert seg på magen. Hadde kiloen fordelt seg på hele kroppen hadde jeg egentlig vært fornøyd med min nye vekt.
Jeg kjørte ketolysediett "helt etter boken" i går og merket allerede etter én dag at dette hadde den tidligere litt oppblåste magen godt av. Men så er saken den at jeg veldig gjerne skulle beholdt havregrøten min til frokost....... Jeg lager den med soyamelk og har cottage cheese oppi. Smør, kanel og sukrin på toppen.
Jeg vet at hvis jeg skal kjøre ketolysedietten riktig så må grøten droppes. Jeg lurer derfor på hvordan jeg best kan kombinere dette. Er det slik at hvis jeg velger å beholde grøten at "alt annet" ved ketolysedietten er bortkastet/feil og at jeg heller bør velge en annen strategi? Jeg trener daglig, varierer mellom styrke og kondisjon, vil det kunne "forsvare" en porsjon havregrøt eller er grøten ødeleggende for ketolysedietten uansett?
Jeg kunne sikkert lest meg til dette, men mengden informasjon om lavkarbo var overveldende og jeg synes det var vanskelig å finne frem i jungelen. Hadde derfor satt kjempestor pris på tilbakemelding fra noen av dere som har opparbeidet mye mer erfaring enn meg.
|