|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.
Jeg leste en annen tråd her om hvordan man setter sitt vektmål... Når jeg begynte med ED første gang spurte legen om hva jeg ville sette som mål, husker jeg ble kjempe usikker. Jeg sa at hvis jeg kom meg ned til 80 kg skulle jeg bli fornøyd, men jeg skjønner jo nå at det blir jeg jo ikke. Hvordan satte dere deres mål??
Jeg har satt 70 kg som vektmål, selv om 60-62 kg er det jeg i følge helsemyndighetene skal veie i forhold til høyden min 
Da jeg satt målet var jeg bevist på at jeg skulle ha noe å strekke meg etter, samtidig som at det ikke skulle virke uoverkommelig. Og siden jeg er direkte motstander av runde tall i denne sammenheng, så ble tallet 47 kg = 70 kg. Hovedmålet er likevel ikke antall kg, men helsegevinsten jeg får forøvrig (ja jeg vet det høres ut som en klisjé....... men det er uansett like sant for min del ) Delmålene jeg har satt meg er dessuten de jeg fokuserer på, da det er enklere å se for seg en reduksjon på 5 kg i løpet av f.eks 2 mnd i forhold til 47 kg på 2 år.
Men blir jeg fornøyd med 70kg? Tja, det vet jeg jo først når jeg er der 

|