|
Sv: Trøtthet og slapphet
Det første jeg tenkte på, var vann. Drikker du nok vann? Og da mener jeg rent vann fra krana, ikke med kullsyre og evt. smak. Det er garantert mange her som har mer peiling enn meg på området, men har stadig hørt at man bør få i seg 2 l. vann om dagen (uavhengig av kosthold). Og husk at koffein er vanndrivende (på godt og vondt...).
Selv har jeg alltid slitt med å få i meg så mye, og har konkludert med at jeg ikke trenger så mye (folk er jo forskjellige). Får som regel i meg mellom en og halvannen liter. Drikker jeg for lite vann, får jeg ofte hodepine. Og kan bli slapp. I vanskelige perioder hvor jeg har tenkt mye, har hodepinen økt og vannbehovet økt. Det fortalte en lege meg var helt naturlig fordi vi bruker mye energi når vi tenker, og hjernen trenger da bl.a. mer oksygen, og vi blir tørste. (Denne artikkelen er litt på siden, men jeg synes den er interessant: http://www.forskning.no/artikler/2009/november/233849)
Håper du finner ut av det, at kroppen omstiller seg, eller hva som gjør det; så du blir mindre slapp og får mer energi. 
|