|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av Solange, her.
Jeg også undres litt av og til ved mange ting, så jeg må innrømme at jeg av og til gjør mine egne vrier på ting. (men ikke si det til noen ) Hvis mine vrier gjør at jeg greier å gjennomføre kuren OG samtidig går ned i vekt, så ser jeg ikke på det som noe problem. Jeg bruker f.eks. bare sojamelk , derfor tar jeg meg en ostekskive i ny og ne.
Kan man komme i ketose av kaloriunderskudd? Trodde det var det lave karbohydratinntaket som gjorde det, jeg? Det er jo fremdeles lite nok karbohydrater til å komme i ketose?
Skal ikke fortelle det til noen Og jeg ser ingen problem i det om du går ned i vekt liksom.
Selv har jeg kun spist egg innimellom når jeg vet at jeg MÅ spise mer og rett og slett ikke orker å lage til ett måltid.
Man kan komme i ketose av kcalunderskudd ja, og selv om man er i ketose på ED, så er det ikke sikkert at man forbrenner fett, dette er litt individuelt.
Noen er i ketose opp til 50 g karbs om dagen og gjerne forbrenner fett, mens noen må ned på 15 g for å gjøre det samme.
Jeg har jo levd ketogent lenge og har hatt mine opp og nedturer på det, så jeg klarer liksom ikke helt å tro at jeg skal gå ned på dette heller.
Derfor er vekt satt bort frem til neste lørdag 
Veldig mange mennekser er i ketose når de står opp om morningen også siden det er lenge siden man har spist, men det betyr ikke at man forbrenner fett, kun at det er ketoner i urinen rett og slett.
Men jeg har absolutt troa på ED altså, siden det tross alt er ett konsept som er utviklet av leger og vi får nøye oppfølgning heldigvis.
Og jeg VET at vi alle skal lykkes med vår vektnedgang på ED 
|