Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-10, 18:28   #128
fesmak
Medlem

fesmak sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
fesmak er på en erverdig vei

Sv: Easy-Life februar 2010

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Jeg har ingen fasitsvar, men har jo erfart det samme selv. Forrige torsdag hadde jeg bare gått ned 0,3 fra uken før, og i dag har jeg gått ned 1,5 fra forrige torsdag. Gjort det samme - men kroppen trenger litt tid på å omstille seg tror jeg. En liten pust i bakken før den gyver løs på ytterligere kilo på en måte.

Selv så jeg på forrige torsdag som en "viljestyrketest" for min del. Og besto! Lot meg ikke friste til å "trøste meg" med spiselige saker selv om kroppen ikke ga meg det jeg ønsket - og nå viser det seg at den spiller på lag igjen.

Men: en liten men viktig informasjon. Hvis den vekta du veier deg på på kurset er sånn som den de bruker der jeg går, så viser den bare vekt og fettprosent? Min viser som sagt en del mer (klinikk-vekt), og forrige torsdag - da jeg bare hadde gått ned 0,3 i vekt, så hadde jeg gått ned 0,7 i rent fett - så kroppssammensetningen ble bedre enn hva en enkel vekt kan fortelle deg.

Måler du deg? Jeg tar flere mål enn de gjør på kurset, fordi jeg syns det er motiverende og en god pekepinn på at det skjer noe i kroppen. Jeg måler hals, bryst, midje (smaleste rundt magen), mage (ved navelen), hofter/rompe, lår og overarm.

Stå på videre - du har jo veldig bra resultater så langt!

Ja den vekta måler vekt og fettprosent. Nei, jeg skal ikke trøstespise. Håper du har rett og at vekta vil lenger ned neste uke. Ja jeg måler meg hver torsdag morgen og jeg hadde gått ned 7,5 cm.
Takk for svar. Det hjelper at det er andre som har opplevd det samme

Marsmål 31 mars = 87,2kg: (6.mars)90,2kg. Nå 88,7kg.
Delmål 2 juni er 83kg
fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat