|
Sv: Katta på lavkarbo
Ja, da var jeg hos Strøm-Larsen på Torshov i går, og de kunne fortelle meg at det ikke var lov å selge slakteriavfall, mattilsynet forbød dette. Syntes det hørtes merkelig ut, ettersom det virker som det er flere som har kjøpt det .
Så jeg endte opp med å kjøpe grisenyrer og -lever. Vel ... Jeg serverte katta nyrer i går kveld, og han nekta plent å spise dem. Jeg venta til i morgest, for å forsikre meg om det ikke bare var at han ikke var sulten. Men da jeg i morgest dyttet skåla mot nesa hans, så mjaua han sånn at man nesten kunne høre et ''neeeei!''. Hehe. Så jeg kastet nyrene, og skjærte opp en bit av leveren. Han snuste på det, og gikk sin vei. Ikke godt å si enda om han liker det heller, kanskje det er gris han ikke vi ha? De hadde okse også, men av en eller annen grunn ble det gris. Det var sånn greit billig, 40-50 kr kiloen.
Så, ja, jeg vet ikke helt. Han elsker rå kjøttdeig av storfe, kyllingfilet, lettkokt sei, det går ned på høykant, men dette akseptere han ikke. Og jeg som trodde katter digga innmat!
Dette må jo være økonomisk gjennomførbart også.
Noen tanker?

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|