Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-10, 00:04   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned i vekt ..?

Hei,
Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Ikke alle raser ned i vekt, selv om man noen ganger får det inntrykket av de mange solskinnshistoriene her inne på forumet. Hvor mye man går ned i vekt er avhengig av mange ulike faktorer, som for eksempel hvor overvektig er du i utgangspunktet, de som skal ned mye går ofte fort ned i begynnelsen, men det som forsvinner først er som oftest vann. På de aller fleste diettene så er de siste kiloene alltid de verste å bli kvitt. Har man jo-jo slanket seg tidligere kan man ha fått problemer med forbrenningen.
I tillegg så bruker kroppen opp til 4 uker for å komme i maksimal fettforbrenningsmodus.
Sykdom, medisiner, dårlig/lite søvn, stress er også faktorer som virker inn. Som Imse nevner så kan noen stå stille og kanskje til og med gå opp i vekt, noen opp till 3 kg, ved mens/eggløsning, men det er gjerne vannansamling som man fort blir kvitt igjen.
Salt mat binder også vann i kroppen. Her på forumet snakkes det ikke om vektplatå før man har stått helt bom stille i minimum 4 uker, da det er helt normalt at vekta svinger noe og kan stå stille en stund. For mange så kan det være en god ide å bruke målebåndet i tillegg til vekta da mange minker i cm selv om vekta står stille.
I tillegg så er det vanskelig å komme med råd og tips når du ikke legger ut hva du spiser og hvor mye du spiser og drikker. Synes det er litt for tidlig å vurdere eventuelle partystoppere (faktorer som hindrer vektnedgang uten at man egentlig vet hvorfor) de mest vanlige er: tomater, meieriprodukter –smør, nøtter, brøderstatninger, stress, sykdom, medisiner, dårlig/lite søvn
Jeg har vært mer eller mindre i ketose i 2 år nå og gikk ned 10 kg på 6 måneder og siden så har vekta stått mer eller mindre bom stille, og jeg trenger å bli kvitt 15-20 til. Jeg tror at for min del så er det kroniske smerter med dårlig/lite søvn og immobilitet som er de utslagsgivende faktorene for manglende vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat