|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av mokki, her.
Er dere på vekten hver uke? Hvor mye forventer/håper dere å gå ned i uken da? Jeg fikk jo en pangstart med over 2kg ned første uken, og jeg kjenner jeg stresser litt for at tempoet skal sakke veldig på. jeg har jo et ønske om at minst 10kg er borte innen 19.mars. Jeg hadde 7kg igjen til det da jeg startet på ED for halvannen uke siden... Men kan vel ikke forvente 2kg nedgang ukentlig? Eller?
Hei, jeg veier meg hver dag....Men det er en gang i uken som "teller". Du går mye ned den første uken pga. at du mister vann. Videre kan du ikke forvente samme vektnedgang. Bra nedgang er mellom 1-1,5 kg i uka på fase 1, seinere er 1 kg pr uke bra. Så du kan ikke forvente 2 kg ned ukentlig, nei. Du KAN greie 10 kg til 19.mars, men jeg ville ikke stresse så mye hvis jeg var deg. Vet det er vanskelig å la være.... Men prøv å komme inn i en god rytme med måltider og mat du kan leve med. Kroppene våre er forskjellige, så det er også forskjellig hvor fort man går ned. Avhengig av startvekt osv. Man kan være kjempeflink en uke og ikke gå noe særlig ned, for så å få et hopp senere. Blir man for opphengt i å gå ned så og så mye hver uke kan man lett miste motet, og det er ikke bra for motivasjonen.
Bare noen erfaringer jeg har gjort meg

|