Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-10, 22:22   #19
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt hjelp

Å drikke brus hver dag uansett om den er uten næring eller ikke syns jeg er unødvendig. Nå sier ikke jeg at noen i denne tråden gjør det, bare en digresjon. Det er ikke BARE kroppen fra puppene og ned som påvirkes av brusdrikking. Tennene f.eks. De tåler ikke det konstante syreangrepet. Hodet tåler ikke det konstante inntaket av kunstige søtningsstoffer og reagerer med hodeverk, værtfall hos meg.

Jeg får ingen stagnasjon eller økning av å drikke brus, men velger å la det være til kosestunder . Og det er ikke hver helg eller annenhver helg heller. Drakk brus i jula.

Husker dere som barn hvor høytidelig det var med lørdagsgodter? Det var nesten julaften det. DEN følelsen bør vi få tilbake. At brus og godis ikke er hverdagsmat men til spesielle anledninger. Ungene, mange av dem altså - ikke alle, i dag vokser jo opp halvveis i sukkersjokk og får jo aldri lørdagsgodtfølelsen for de spiser jo godis hver dag *sukk*. Så ender de opp med dårlig kondis, halv eller helfeite, med kviser og konsentrasjonsproblemer og helt ødelagte tenner. Uff.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat