|
Sv: Easy-Life februar 2010
Jeg holdt ut en uke på kosterstatter, uke 2 fikk vi spise kyllingfilet og litt grønnsaker (og jeg falt ikke ut av ketose). Uke 3 begynte jeg på ketolysekuren (ikke helt hva kursleder anbefalte, men....) og etter uke 4 har jeg nå gått over til å følge EasyLife Mat - dvs. ikke noe kosterstattere, kun mat. Det er jo det jeg "sliter" med i hverdagen - og pulver er "enkel" i forhold. Det krever ganske mye tankevirksomhet og overskudd å legge om kostholdet.
EasyLife ligner veldig på Lindberg og generell lavkarbo, så jeg følger det. Vekta har stagnert - og på sist veiing hadde jeg gått opp en halvkilo. På den annen side, er det jo mye vann som kommer tilbake etter pulverkuren - så alt i alt er jeg fornøyd med 4 kg ned på 4 uker 
Ketolyse kuren var kanskje det letteste jeg har vært borti - bortsett fra at jeg ikke klarer å spise så mye fett som kreves! Så da ga jeg opp den - og følger nå generell lavkarbo/EasyLife rådene fra kursleder.
Merker godt på blodsukkeret at det har blitt mer stabilt - og de 2 gangene jeg har spist karbohydrater utover "kvoten" merker jeg det både på kropp og humør... Det er veldig deilig å ikke ha svingende humør og å være så opplagt :-)
Det eneste jeg bekymrer meg for er om jeg egentlig klarer å spise nok karbohydrater. Kjenner jeg blir litt engstlig for å få for mye - og det blir heller for lite. Såpass lite at jeg innimellom er i ketose igjen.... jaja får ta en brødskive ekstra, da. (Ingers rugbrød)