|
Sv: Synes dere virkelig det er godt?
Opprinnelig lagt inn av BobBob, her.
Kanskje det finnes en annen kur som er bedre for deg? Jeg mener ikke å påstå at du ikke har disiplin. Det har du nok helt sikkert. Det jeg mener å si er at det gjelder i allefall ikke meg. Ja jeg kan gå ned i vekt og alt det der (har gått ned 25 kg på lavkarbo tidligere), men det er en grunn til at jeg legger på meg igjen. Det er ikke det jeg gjør i en periode som avgjør hvordan jeg er, men det jeg gjør generelt. Hvorfor jeg MÅ spise de store porsjonene, hvorfor klarer jeg ikke å la være å spise potetgull, hvorfor beveger jeg meg så lite etc.. For meg er dette like mye en prosess om hvorfor jeg har blitt som jeg har de siste årene som en "slankekur". For meg er det ikke bare å legge om kostholdet, men også tankene. Det handler om å slutte å bruke godsaker og god mat som en form for trøst og kos. Hva er forskjellen på meg og en som er tynn? Hvordan kan jeg endre meg i dagliglivet for å bli en "slank person"?
Håper altså ikke at du følte at jeg tråkket på deg, det var overhodet ikke meningen. Jeg svarte vel litt utifra hvordan mitt syn på dette er og skal absolutt ikke forsøke å tre det nedover hodet på noen.
Ønsker deg lykke til uansett hvilken metode du benytter deg av. 
Jeg hadde nok en dårlig dag, og tok meg nok mer nær av det enn nødvendig 
Det er mye rett i det du sier, og mye av problemet mitt ligger også der. Jeg klarer å gå ned i vekt (men ikke på lavkalori, kun lavkarbo), men siden jeg misliker maten så strekt, så legger jeg på meg igjen 
Jeg har også et press på meg siden jeg må ned i vekt for å få prøverørsforsøk.
Jeg sa det tilogmed til klinikken ; er det bedre at jeg sulter meg ned i vekt for å nå kravene deres, og så legge på meg igjen under et evt. svangerskap? Og det var det visst..
Men etter litt "masing" fra min side, har vi blitt enige om at jeg skal ta kontakt igjen om 2-4 uker. Er om å gjøre å ha gått ned så mye som mulig til da, så jeg begynner på ketolyse igjen.
Så får jeg nesten bare ta det som det kommer, det viktigste pr. dags dato er å i det hele tatt komme meg ned i vekt..