|
Sv: PCOS og herbalife
Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.
Anbefalt og anbefalt..jeg nevnte det bare. Trodde først det var kviser som var problemet, og da synes jeg det var rart at hun ikke var blitt satt på roaccutan. Men å direkte anbefale roaccutan ville jeg nok ikke gjort, med mindre alt annet var prøvd. Jeg fikk også en god del av de bivirkningene. Blant annet ble jeg veeeeldig lysømfintlig, og det har faktisk enda ikke gått over. Men det hjalp huden min veldig. Tho, jeg ville aldri slengt meg på en ny runde med mindre det var virkelig, virkelig, virkelig nødvendig. Derav vil jeg i så tilfelle prøve alt annet før jeg gjør det igjen. For den er som du sier ganske heftig. Men hva mener du med at huden ikke grodde? Hvis det blir arr, så har det jo grodd..? Og de fleste som har hatt veldig mye problemer med kviser sitter jo igjen med litt små arr her og der...gøy er det ikke, men jeg har jo litt jeg og.
Vanligvis gror kviser og byller fort hos meg, bare de bestemmer seg for å gro... Men på Roaccutane så grodde det ikke før jeg også fikk en antibiotikakur. Det sa hudlegen kunne skje, men ikke før etterpå, selvfølgelig. Nå har jeg siden puberteten vært veldig plaget av akne av verste sort, men aldri har jeg fått tilsvarende groproblemer og stygge arr som da jeg gikk på Roaccutane. Som hudlegen sa (etterpå!) vil det være en fordel å først ta en antibiotikakur for å behandle det man alt har, for så å gå over på Roaccutane. Da blir det mye medisinering.
Det var ellers ikke den verste bivirkningen, men noe jeg synes det er viktig å være klar over.
|