Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-10, 15:42   #35
LCHF4life
Gjest

Sv: Katta på lavkarbo

På Royalcanin sine hjemmesider står det næringsinnhold og analyse til hver enkelt fórtype. Men heller ikke i deres publiserte "analyser" står det hvor mye som er animalsk/vegetabilsk fett og protein. Kun hvor stor prosentandel det utgjør av foret. Men til sammenligning for de forskjellige typene og med andre fór kan det kanskje være nyttig.

Jeg opplever helt klart Royal som et av de beste tørrfórprodusentene. Som du sier er det utstudert, og jeg vet de bruker mye ressurser på å utvikle fóret. (Nei, jeg er ikke forhandler ) Jeg bruker høyenergi-tørrfór i perioder hvor det er praktisk vanskelig å fóre rått, og har utvilsomt oppnådd best resultater med Royal. Det skal dog sies at hundene i utgangspunktet har vært friske og uten spesielle behov. (Ved sykdom o.l kan det være nødvendig med en bestemt diett) Målestokken min for å mene dette er hundenes prestasjoner og utholdenhet, som er vesentlig for den hundesporten jeg driver med. For å oppnå det kreves det tilstrekkelig med fett og proteiner som de klarer å nyttegjøre seg. Ganske enkelt faktisk...

Jeg babler og babler i vei, men det er så fryyyyktelig interessant og jeg blir så innmari glad når folk er bevisste på hva de putter i dyra sine

Svar med sitat