Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-10, 15:31   #34
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg har ikke noe greie på dette, men kom bare på at jeg bodde sammen en katt i et par år hvis absolutte yndlingsrett var hermetiserte champignoner. Merkelige katten.

Vi hadde en som elsket broccoli! Stjal det til og med fra tallerkenen vår og dro det under slagbenken. Knurret og slafset det i seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror du skal være SVÆRT forsiktig med både smør og roastbeaf, det er alt for mye salt for små kattenyrer i dem, så jeg ville ha sluttet med det straks om jeg var deg!

Tussi's store glede i livet er når hun en sjelden gang får roastbeef, så å kutte den her i huset ville vært rent dyreplageri Men det er jeldent da. Men hun får sei i blokk og tunfisk innimellom, og elsker det. Og kjøttdeig (fral lokale slakteren, kun rent kjøtt) og kyllingslintrer (som jeg egentlig er mer skeptisk til å gi, med alt det som kan befinne seg i rå kylling)

Men, ja, nå blir dette litt utenfor trådtema, men noen tips om tilvenning til utelivet?

Jeg ville tatt noen turer ut med han i bånd for å la han bli kjent med området og det å være ute. Å bare slippe han ut på egenhånd kan gjøre at han blir redd og gjemmer seg. Vennepar prøvde det, og den stakkars katten satt under søplekasset huset i 2 dager før de fikk henne inn igjen.... Når du er med så skjønner han at det er trygt.
Og jeg ville ikke vært bekymra for å begynne med det allerede nå når det er snø. De syns som oftest bare det er spennende å grave og leke i snøen. I tillegg er det mindre lukter og andre spennende spor han kan følge nå på vinteren, og ikke så attraktivt å bli lenge ute. 5 min turer er mer enn nok.

Eneste jeg fikk ut av den er at Sheba ikke er noe bra

Oj, Tussi fikk Sheba i går. Men hun bare slikker av sausen da....
Av tørrfor nekter hun forøvrig å spise noe annet enn Hills økologiske med kylling. Litt fin på det liksom.... Foret fra vanlig butikk kaster hun opp av, så det er veldig tydelig at det ikke er særlig bra for de.