Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-10, 13:21   #24
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kan man spise for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Selvfølgelig. Du kan boltre deg i fett uten å legge på deg så lenge du er i ketose, men du går ikke ned i vekt. Det er her mange trår feil. Du tømmer ikke kroppens lagre hvis du hele tiden tilfører like mye energi som du forbruker. Sånn er det bare. Vi kan gjøre mye for å påvirke forbrenningen i en positiv retning, men vi kan ikke oppheve fysikkens lover. Lavkarbo er sunt og bra, og den desidert beste måten å gå ned i vekt på. Men det er ikke magi.

Så for meg som har stått stille en stund nå så er kanskje cluet å redusere på mengden fett (jeg ligger på ca 180 - 200 gr dagen) i steden for å pøse på med mer.......???

Jeg har Cocosa i teen min 4-5 ganger daglig. Dvs ca 70 gr totalt. Hvis jeg kutter ut noe av dette - er det da nok med det fettet jeg får via maten? Som da vil bli ca 100 - 120 gr......

Endrer behovet for fett seg etterhvert som kroppen minsker? Slik som behovet for mat?

Jeg er i tvil om jeg må ØKE på fettet eller om jeg må MINSKE på fettet for å få ytterligere nedgang...

Må innrømme at det høres mer fristende ut å prøve en uke og to på redusert fettmengde....føler jeg spiser utrolig mye fett og sliter med å få i meg enda mere.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat