Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-10, 23:07   #72
Indiekid
Medlem

Indiekid sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren farlig?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Så, det eneste du egentlig stoler på er informasjon som støtter det du mener fra før?

Kan du ikke hvertfall grave opp en studie, eller egentlig bare noe som sier at man må ha grønnsaker og at man blir syk uten? For meg?

Nei, det jeg støtter er informasjon som jeg faktisk har sett bevist. Og jeg har sett og kjent folk som har blitt kjempesjuke på grunn av mangelfullt kosthold. Mange forskjellige mennesker faktisk. De friskeste, mest energiske og mest tilfredse folka jeg kjenner har uten unntak vært de som har hatt et variert kosthold, - og omvendt - de jeg kjenner som er slappest, i dårligst form, og mest deprimerte, har en tendens til å være folk som har et kosthold mye bestående av grændis, brus - og veldig lite grønnsaker.

I tillegg - jeg har også jobbet mange år i barnehager, - og av alle barn jeg har hatt, så er det de ungene med mest adferdsproblemer som har hatt dårligst kosthold. Man trenger ikke å titte lengre enn i matboksen når de spiser frokost, de ungene som daglig har hatt med seg litt grønnsaker og/eller frukt, og sunt pålegg har vært de ungene som har hatt lettest for å kosentrere seg, og som generelt har de fineste dagene i barnehagen. De som kommer med vafler og nugatti har UTEN UNNTAK vært de som har flydd mest i taket, vært mest voldsomme med de andre ungene, og i enkelte tilfeller har vært nødt til å ha ekstra ressurser.

Jeg tror ikke det er tilfeldig i det hele tatt.
Hvis du trenger ytterligere dokumentasjon enn det, så kan du helt sikkert finne det selv på nettet. Jeg føler ikke at jeg er nødt til å bæcke min overbevisning opp med artikler og undersøkelser. Jeg kommer jo ikke til å skifte mening om det jeg tror er riktig uansett.

Men for all del - hvis du tror ensidige kosthold kan regnes som sunne, go ahead! Forskjellige meninger er det jo lov å ha.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat