Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-10, 10:14   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Næringsmerking

Opprinnelig lagt inn av low karb/high protein, her.

Når det kommer til de friterte fiskefiletene er nok dette mettet fett ja! Spiser mindre av disse, men grei erstatning for potetgull

Jeg tviler vel på at det er mettet fett. Mettet fett er en naturlig forekomst i animalsk føde, og i noen planter (kokos f.eks), og er ikke farlig. Om det derimot er helt eller delvis herdet/hydrogenisert/hydrolisert fett, så kan vi snakke! Det er gjerne det som skjer om man friterer mat, og i asia bruker de vel som oftest maisolje til fritering, og selv om den har et høyt rykepunkt, tviler jeg på at den er framstilt med kaldpressing. Da er det mest sannsynlig snakk om transfett, og det er det mest skadelige fettet.

Sånn ansjos er nesten utelukkende tilsatt sukker. Om du vil spise det eller ei avhenger av hvor streng du vil være på karbohydratene. Men fire prosent er jo ikke fryktelig ille, om enn unødvendig. Da vil du få i deg fem rene gram i en sånn pakning du nevner. Som snacks kan det vel funke . Jeg tar meg en og annen gang noen ruter 86% sjokolade, og det er det sikkert like mye sukker i.
Et lavkarbokosthold bør først og fremst funderes på rene matvarer, men snacks er jo ikke hverdag, og det er det jevne som drar

Ellers er det jo umulig å si om de forskjellige varedeklarasjonene stemmer, men nå er det nå en gang sånn at man er pålagt å merke matvarer som selges i Norge, det gjelder også import.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat