|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Opprinnelig lagt inn av studine:), her.
Maten.. Jeg syntes også det i begynnelsen. Mitt tips: lage tomatsaus fra bunnen av (veldig enkelt: litt løk og hvitløk i panna med bittelitt olje, en eller to tomater avhengig av størrelse, hakket i småbiter. Når løken og hvitløken er nogenlunde mør, hiver du i tomatene med litt salt og pepper. når dette får kokt litt ut, kan du ta i krydder.. jeg foretrekker basilikum, men chili og rosmarin kan også være godt, eller oregano )
Eller å lage stekt sopp. trengs ikke noe fett, soppen har mye væske i seg som kommer ut av seg selv etter litt tid i panna. Litt løk og hvitløk, eller bare salt og pepper og evt krydder gjør susen!
og den jukserisen er kjempegenial! har ikkeno med ris å gjøre, da, syns jeg ) men godt! revet blomkål stekt i panne! yumyum!
Ellers er dampet spinat med salt og pepper kjempedigg!
Takk for tips! Kikket på denne før jeg gikk fra jobben idag, og da de andre skulle ha hjemmelaget lasagne tenkte jeg at jeg skulle prøve på en tomatsaus.
Kuttet og stekte løk og hvitløk, delte tomater i biter og la de sammen med løken. Tok også oppi litt grønn paprika og krydret med salt/pepper. Deretter tok jeg 3 ss med tacosaus og blandet i. Etter å ha kokt pasta'en blandet jeg den i stekepannen sammen med grønnsakene. Aldri har pasta'en smakt bedre! Dette kan gjenstas 
Journalen
|