|
Sv: Ketolysekuren farlig?
Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.
Så ifølge deg, så hvis et ensformig kosthold fungerer for noen, så er jeg nødt til å støtte det? I think not. Folk er forskjellige, og kanskje er det noen som tilsynelatende tåler ensformige kosthold bedre enn andre, men jeg tror likevel ikke det er bra for kroppen. Kanskje har det med kostholdstradisjoner å gjøre, men like fullt, og som sagt: Jeg tror ikke et kosthold som består av nesten bare fett og proteiner er bra over lengre tid, ei heller et kosthold som bare består av grønt. Jeg tror at kroppen trenger litt av alt (selvfølgelig med unntak av enkelte ting, som brus og snop og sånt, men det sier seg vel selv).
Kroppens fysiologi styres ikke av kostholdstradisjoner, og menneskerasen er ikke fra forskjellige planeter. Animalsk føde inneholder alle essensielle aminosyrer og 12 av de 13 essensielle vitaminene i store mengder. Folk lever, og har levd i uminnelige tider, med god helse og uten problemer på animalsk føde alene. Karbohydrat er det eneste av de tre næringsstoffene som vi overhodet ikke har behov for. Vi trenger niks, nada, nothing for å leve bra og være sunne.
|