Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-05, 09:54   #31
Lynx Lynx
Medlem

Lynx Lynx sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: på et lite rom på 666 dm2, foran en dataskjerm.
Lynx Lynx har en fantastisk aura rundt segLynx Lynx har en fantastisk aura rundt seg

samtalen under maten

Var på besøk hos noen venner her forleden. De er et herlig par, skjønne og gjennomtenkte når det gjelder barneoppdragelse, men ikke kosthold. De har skjønt at jeg går på diett og var bekymret for middagen, jeg sa bare ikke stress, jeg spiser det jeg kan.

Fikk servert et sammensurium, kylling, pølse, laks, erter, bønner, mais, ris, asparges, smeltet smør, soyasaus , salat og masse andre rare sauser. Også satte vi oss til bords, fire voksne og fire barn. Vi begynte å snakke om dietten min, siden det var mye jeg ikke kunne spise. Da utbrøt sønnen min på 4 1/2, "jeg vil spise sånn som mamma, for jeg skal bli ordentlig stor, sånn som Hulken." Pedagogen i meg grep sjansen og spurte tassen, siden jeg kjente svaret. "Og hva er det hulken spiser?" "GRØNNSAKER, det er derfor han er så grønn og så sterk." Ved siden av ham ble kompisen som er 2 uker yngre blek, han så på tallerken sin. Der hadde han forsynt seg med bare fisk, kylling og pølser, og litt ris (som han ville ha ketchup på). "jammen, jammen, det er kjøtt man må spise for å bli stor, ikke sant?" Min sønn svarer kjekt, "Jammen jeg vil bli stor OG grønn".

Resultatet var at kompisen spiste salat og asparges og erter, for han ville også bli grønn. Også lekte de hulken en time etter middag...

Jeg bare lurer på om jeg ser grønn ut? siden gutten min mente han kunne bli som hulken ved å spise som meg?

Jeg prøver igjen etter babyen.

"Jeg kan forestille meg viktigere ting folk kan gjøre enn å bekymre seg over formen på magen. "
Mary Steenburgen
Lynx Lynx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt som fungerer.. så lenge det er lavkarbo Svar med sitat