Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-10, 00:01   #14
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Synes dere virkelig det er godt?

Opprinnelig lagt inn av viaaa, her.

Kvaliteten på kjøttet har vanvittig mye å si på smak også. Spiser mye firstprice koteletter pga. prisen, men når jeg kjøpte meg koteletter fra jacobs så kunne jeg igrunn ikke fatte at det var fra gris begge deler, smakte som natt og dag.

Hvordan er det egentlig mulig at en matvare som stort sett kappes opp og selges smaker så veldig annerledes når den er billig til når den er dyrere? Jeg kjøpte konsekvent koteletter på coop fordi de var billige, men herrejessu så seige og ekle de var. Det er jo faktisk helt utrolig. Blir grisene til de billigere kotelettene foret med dritt?

Det er det samme med billige egg. Om du kjøper coop egg eller andre billigmerker og kjøper andre egg som er dyrere, knakker ett egg av hver og ser, så er de dyre eggene myyyyyyyye gulere i plommen. Jeg fikk vite at det var fordi de hønsa som legger de billige eggene blir foret med kjemikalier og andre ting som ikke var godt for dem. Dessuten levde de uten lys. Hønene som la de ordentlig gule plommene levde under bedre forhold.

Og her har jeg gått og trodd at det måtte da være det samme hvilken høne som la eggene fordi det kom nå fra samme sted uansett...Jeg kjøper konsekvent nå bare egg fra frittgående høns (selv om de ikke er frittgående) eller økologiske egg. Ønsker ikke å støtte opp om dyremishandling.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat