|
Sv: Synes dere virkelig det er godt?
Nei, jeg syns ikke de fleste lavkarbooppskriftene jeg har brukt smaker noe godt. Det smaker faktisk helt horribelt. Jeg har tenkt for meg selv at folk sier det smaker godt bare for å holde seg til kostholdet. Noen av oppskriftene jeg har prøvd smaker regelrett pyton.
MEN: Helt naturell mat smaker jo godt. Kotelett med grønnsaker og bernaisesaus er godt. Laks med blomkålgrateng er godt. Innbakt ørret er jo nydelig. Torsk med hollaindaisesaus er helt ok, torsk er jo verdens mest kjedelige fisk i utgangspunktet og trenger noe mer for å bli morro 
Alt i alt så smaker jo ikke karbohydratene som poteter, brød, ris eller pasta noe som helst det heller. Så akkurat det at du må kamuflere med karbohydrater for å smak syns jeg er merkelig, men hver sin smak
Du tror ikke heller at det er vanen som gjør at du må ha karbohydrater for å få smak? Eller at du ikke får den vante blodsukkerstigningen og dermed ikke blir helt tilfredsstilt av ett måltid? Jeg merker det at å lage pannekaker med sukrin ikke gir samme tilfredsstillelsen som helt vanlige pannekaker nettopp fordi jeg ikke får blodsukkerstigning
|