Ja, jeg vet dette med "normalverdiene" her til lands og i f.eks USA. Nå har Aker sykehus gått ut med annbefaling til alle sykehus i landet om å sette ned den øvre normalgrensen til 3,6 og dette hjelper jo litt. Hadde dette vært gjort for 15 år siden, hadde jeg fått levaxin mange år før. Jeg har måttet kjempe og gå gjennom mage leger før jeg omsider havnet utenfor "normalområdet" og fikk prøve Levaxin. Jeg lå med TSH mellom 4 og 5 i mage år. Det jeg fikk beskjed om fra legen var at jeg var på tur til å utvikle lavt stoffskifte. Symptomene jeg hadde kunne ikke komme fra dette så jeg fikk utskrevet lykkepille (3 sorter etter hverandre siden ingen av dem virket. Den siste sorten tok jeg aldri.) Jeg ble også sendt til psykolog som heller ikke trodde på meg. Er glad den tiden er forbi. Jeg var virkelig dårlig. Når jeg ser på bilder av meg selv på den tiden så er det ikke noe problem å se at jeg var syk. Øynene mine er helt uten glans, ansiktet er grått, oppblåst og uttrykksløst og jeg har poser under øynene. Jeg lå på sofaen hele tiden også. Sov ikke så mye, men var slapp og trøtt. Dette er ikke en hyggelig sykdom og noe jeg ikke unner noen å ha. Det verste med hele sykdommen er det å ikke bli tatt på alvor. Ja, jeg er enig i at man må være positivt innstilt til behandling for at den skal virke. Det nytter ikke å bestemme seg for at det ikke kommer til å gjøre saken bedre. Da kan man "lure" seg selv til å tro at ingenting blir bedre. Men dette gjelder også andre veien. Og her ville jeg ha sakt at hvis du må tro på en behandlig (som f.eks healing) for at den skal virke, så er det ikke selve behandlingen som virker, men dine egne tanker.. Placebo. (Jeg er skeptisk og klarer ikke å tro på healing. Det er ikke logisk for meg at det skal virke. Sorry! Jeg er ikke til å rikke på den. Men det betyr ikke at jeg tror at folk som sier at det hjelper på dem lyver. Jeg kan bare ikke tro at det er selve healingen som er årsaken til at de opplever bedring. )