Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-10, 10:29   #206
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Det er bare sunt å være skeptisk, altså! Det er jeg selv. Også når legen min sa at jeg var frisk med et tsh på over to, og t3 på omtrent fjorten (husker ikke tallene i hodet nå). Og det har han jo alt belegg for å si, med who i ryggen, men det stemmer ikke nødvendigvis om man ser det i et større bilde, eller for den saks skyld ser på hvordan andre land definerer grensene for hva som ''kvalifiserer'' til et lavt stoffskifte. Jeg fikk helt andre uttalelser fra en spesialist, da hun så på symptomene først, og verdiene nest.
Empiriske fakta er verdifulle og interessante, men det er nå en gang sånn at de kun beviser noe for den enkelte. Likevel er det noe å ta lærdom av. Jeg er åpen for alternative behandlinger, men ikke mer eller mindre enn jeg er for tradisjonell vestlig medisin, og det ene behøver ikke å utelukke det andre etter min mening.
Jeg og Frøy har diskutert dette en del før, men etter min mening er det en stor forutsetning at dersom man skal kunne ta i mot f.eks healing, og ha nytte av det, så bør man være i hvert fall litt åpen for det. Troen i seg selv kan være vel så healende, mener jeg, som Frøy også sier; Ord og tanker har STOR påvirkningskraft .
Jeg tror heller ikke at en tradisjonell behandling med hvilken som helst legeforskrevet medisin har full effekt dersom du er helt innstilt på at det ikke kommer til å funke.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat