Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-10, 14:29   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Proteintråden

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Du har forstått det rett. Fettfri kroppsmasse er det eneste det går an å regne ut fra, siden det er den aktive delen av kroppen. Det betyr også at med en ideell fettprosent bør du veie mellom 60 og 66 kilo (48 delt på hhv 100-21 og 100-28 * 100), men det var kanskje ikke den type peptalk du var ute etter sånn på morgenkvisten

Bra jeg ikke leste det før litt utpå ettermiddagen da, høhø.
Jeg er veldig klar over at at idealvekta mi begynner med tallet seks. Og det er det jeg legger meg etter også. 65 kg er liksom mitt ca-mål, men alt mellom seksti og søtti kg er mer enn velkomment. Tidlig i tjueårene ble jeg utredet for Cushing syndrom, og da fikk jeg beskjed om at min idealvekt lå på ca 55-60 kg, og det hengte jeg meg opp i en stund, men jeg har vel innsett at det var realistisk for ti år siden, og ikke i dag.

Ja, nå skled jeg litt ut her. Jeg ser da uansett at jeg ligger på et helt adekvat proteinnivå i forhold til tallene dine. De gangene jeg legger inn matinntaket mitt på mat på data så havner jeg stort sett på rundt åtti gram protein.

Men, jeg må si jeg tenkte litt på noe du skrev her, for jeg står litt ved en korsvei kostholdsmessig nå.
Det var det med å gi kroppen noe å jobbe med, ved å spise mer protein, og at det kan slå heldig ut på vekta? Har jeg forstått deg rett her? Nå jobber jeg i hovedsak med å få matinntaket på stell igjen (dvs: nok mat), men jeg står veldig mellom å spise noe mindre fett og mer proteiner, eller å prøve meg på det Pearl har skrevet om her, som har hjulpet henne over et platå, å spise nesten bare fett (men selvfølgelig skal jeg passe på proteinmengden i tillegg), ved å spise spekk. Høres litt sykt og kjedelig ut, men om det hjelper så er jeg klar for det. Men, det som jeg synes er litt vanskelig er å bestemme meg for hva som er mest hensiktsmessig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat