Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-10, 13:11   #197
Siriliss
Nytt Medlem

Siriliss sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fauske
Siriliss er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hei!

Dette er en veldig interessant diskusjon. Jeg har ikke orket å lese alt siden det var så mye, men jeg merket meg at dere snakket om å ta jod sammen med Levaxin. Jeg leste også noen som anbefalte å kutte ned og etterhvert slutte med Levaxin. Jeg har selv lavt stoffskifte, og jeg vil på d sterkeste IKKE anbefale noen om å slutte med Levaxin. Har du den autoimune varianten av lavt stoffskifte (de fleste har denne) så brytes kjertelen sakte men sikkert ned av ditt eget imunforsvar. Siden skjoldbruskkjertelen er det eneste organet som trenger jod, er det ikke anbefalt å spise jod-tilskudd av personer med lavt stoffskifte. Det er mulig at personer med delvis fungerende kjertel kan oppleve en lindring i symptomene, men jeg vil råde dere til å høre med lege om akkurat dette. Slutt ikke med Levaxin uten å ha snakket med legen. Man kan også ha en forbigående betennelse i skjolbruskkjertelen. Har man hatt denne varianten, kan kjertelen bli helt frisk etter en tid, og man trenger kanskje ikke Levaxin lengre. Men nok en gang: Hør med legen din!! For mer info om stoffskifteplager: www.stoffskifte.org

Siriliss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (forsøker i alle fall :-p) Svar med sitat