Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-10, 16:30   #23
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ny i ketose, går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, det er fint du har teoriene og vet hva som fungerer for deg, men jeg synes du har en litt bastant approach.
Jeg er ikke veldig stor, men jeg har forsøkt de utroligste varianter for å komme meg ned de siste ti femten kiloene. Null karbohydrater og fett og proteiner gjør ikke at jeg går ned i vekt. Femten-tjue gr karbohydater og resten fett og proteiner gjør ikke at jeg går ned i vekt, Fedon-kost får meg heller ikke ned i vekt. Å kutte ut fett gjør ikke at jeg går ned i vekt, å kutte ned på proteiner gjør ikke at jeg går ned i vekt.
Det at noe funker på deg er ikke ensbetydende med at det gjør det på alle. Vel har vi alle de samme fysiologiske funksjonene i kroppen, men det er uendelig med variabler som går på forutsetningene, det handler om alt fra kjønn til grad av overvekt, sykdommer, hvor mye og hvilken måte vi har slanket oss før.

Det kan være greit å være litt mer ydmyk og rund i svarene sine enn ''sånn er det bare''.

EDIT: Mulig jeg har svart litt feil her?? Er faktisk ikke sikker på om du skrev til meg Photobscura? Har jeg svart feil får du ta det med et smil ;-)

Jeg har ikke bare teorier om hva som fungerer for meg.
Det er ikke bare basert på teorier/egenerfaring at ovedkudd av proteiner kan bli til glukose og at overskudd av fett i kosten kan bremse forbreningen av lagret kroppsfett.
At det finnnes variabler er jo en selvfølgleighet, og jeg har vel ikke påstått annet?
At ingenting ser ut til å fungere på ytterligere vektnedgang for deg betyr vel ikke det jeg skriver er feil? Det betyr vel ganske enkelt at du er en "variabel" i aller høyeste grad om jeg får uttrykke meg på den måten (mener det IKKE negativt).

Når det er sagt så skriver Lutz om nettopp det, at for noen er metabolismen så ødelagt at det rett og slett er umulig å gå ned i vekt, nesten samme hva man gjør.

Bastant approach....vel, helt greit for meg :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder

Sist redigert av LenaBeatrice : 13-02-10 kl 16:51.
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat