|
Sv: Hva er det med damer og grønnsaker?
Iselilja har nok tatt meg på kornet ja 
Eller kanskje ikke erte, men heller å ruske opp noen reaksjoner, fordi jeg har fått innput fra ernæringsfysiologer hvor vanskelig de har for å få kvinner til å forstå hvor viktig fett er. Så for å få tak i damene her tråkket jeg på deres ømme tå: Grønnsaker. Jeg liker grønnsaker selv jeg. Elsker paprika, rosenkål, brokkoli og blomkål med smør og fløte er jo himmelsk. I vår Fedon tid spiste vi kilovis av råkost, og det kan jeg takke nei til uten problemer. Og her kommer jo problemet inn: Kok brokkoli, og du har en kvast uten c-vitamin. Oppvarmet c vitamin kommer ut igjen ubrukt dagen etter, fordi det er ødelagt. Så grønnsaker MÅ spises rått skal det ha næringsverdi, det gjelder for mange mineraler OG vitaminer. E-vitamin som fryses er også forringet opptil 90 prosent, så det er liksom ikke så bra heller.
Men nå som jeg har fått oppmerksomheten: Hvor mange har gjort som Photobscura foreslo, med fettfestivalen? Jeg synes det er motiverende med sånt. Selv har jeg en veldig streng motivasjon for å spise nok fett, fordi jeg har økter utover våren som inneholder opptil 4 timers løping. Alle gjør ikke det. Det forstår jeg. Men alle kan lage sin egen motivasjon. Spis gjerne grønt, det er godt det, jeg synes det selv, men spiser det altså ikke.(ikke tar det opp plassen til fettet heller) men sjekk altså at du får i deg fettet. Det er det aller viktigste. Og husk at kjøtt inneholder MYE større mengder inn noe grønt. Bortsett fra de viktige mineralene magnesium og kalium da. Ellers knuser kjøtt og animalsk føde all planteføde.
|